Rehabilitacja stomatologiczna Piła - Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski

Rehabilitacja stomatologiczna Piła

Wśród bogatej oferty naszego gabinetu fizjoterapii w Pile stosunkowo młoda dziedzina, jaką jest rehabilitacja stomatologiczna. Ten dział fizjoterapii oferuje doskonałe efekty zmniejszania dolegliwości w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych i szyi.

Czym jest rehabilitacja stomatologiczna?

Rehabilitacja stomatologiczna zajmuje się układem czaszkowo-szyjno-żuchwowym. Staw skroniowo-żuchwowy to ruchome połączenie między żuchwą a czaszką. Pomiędzy nimi znajduje się krążek stawowy, a wokół mięśnie, więzadła, naczynia krwionośne oraz nerwy. Ten staw umożliwia nam poruszanie żuchwą we wszystkich kierunkach. Na jego prawidłowe funkcjonowanie wpływa narząd żucia, kręgosłup oraz inne stawy ciała. Zaburzenie równowagi pomiędzy tymi układami może spowodować dysfunkcje w stawie skroniowo-żuchwowym. Na dolegliwości w tym obszarze wpływają m.in. niewłaściwe nawyki żywieniowe, niska aktywność fizyczna oraz stres, ale mogą być również wynikiem zabiegów stomatologicznych.

Jak wygląda program rehabilitacji?

Rehabilitacja stomatologiczna obejmuje szereg technik i zabiegów pomagających zmniejszyć dolegliwości bólowe pojawiające się w obszarze układu czaszkowo-szyjno-żuchwowego oraz wspomagających niwelowanie skutków urazów i chorób przewlekłych. Program rehabilitacji jest zawsze dostosowany do indywidualnych potrzeb Pacjenta. Stosowane w naszym gabinecie zabiegi fizjoterapeutyczne zmniejszają dysfunkcje w stawie skroniowo-żuchwowym oraz zmniejszają opuchlizny po zabiegach stomatologicznych. Rehabilitacja obejmuje m.in. kinezyterapię, terapię manualną oraz leczenie wad postawy. Stosowane zabiegi i ćwiczenia nie zawsze dotyczą wyłącznie twarzy. Na dolegliwości w obszarze żuchwy i szczęki wpływają również mięśnie okolic kręgosłupa piersiowego oraz szyjnego. Dlatego niezbędne mogą okazać się zabiegi w tych obszarach.

Jeżeli odczuwasz napięcie, dyskomfort lub ból w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych i szyi, to nie zwlekaj i omów się na wizytę. Nieleczone dolegliwości mogą prowadzić do powikłań i innych dysfunkcji, np. problemów z przełykaniem lub wad postawy.

Rehabilitacja stomatologiczna Piła: kontakt

Chciałbyś uśmierzenia bólu w obrębie żuchwy i szczęki? Rehabilitacja stomatologiczna jest dla Ciebie. W naszym gabinecie ćwiczenia i zabiegi są przeprowadzane nie tylko skutecznie, ale również komfortowo. Przyjazna atmosfera, szybki powrót do zdrowia i ukojenie – oto, co na Ciebie czeka. Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu.