Rehabilitacja kobiet w ciąży - Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski

Rehabilitacja kobiet w ciąży

Ciąża to czas, w którym ciało kobiety przechodzi wyjątkowe zmiany. Niekiedy owe zmiany wywołują dolegliwości i prowadzą do uczucia dyskomfortu. W takich sytuacjach pomaga rehabilitacja kobiet w ciąży.

Fizjoterapia w ciąży

Ciało ciężarnej kobiety przechodzi zmiany mogące wywrzeć długoterminowy wpływ na jej układ mięśniowo-szkieletowy. Zmiany te mogą prowadzić do uczucia dyskomfortu oraz bólu dolnej części pleców lub rwą kulszową. Zazwyczaj te problemy rozwiązują się naturalnie. Mimo tego wizyta u fizjoterapeuty może być potrzebna. Rehabilitacja ortopedyczna pomaga zarówno w trakcie ciąży, jak i po ciąży. Pozwala na efektywną profilaktykę, diagnozowanie i eliminowanie powikłań i dolegliwości powstałych w organizmie kobiety. Ciąża może prowadzić m.in. do bólów kręgosłupa (spowodowanych zmianą środka ciężkości ciała), bezsenności czy nawet trudności w oddychaniu. Profesjonalnie przeprowadzona fizjoterapia pomaga uśmierzyć ból, a dzięki temu przenieść ukojenie i komfort. Rehabilitacja jest szczególnie potrzebna zwłaszcza w wypadku nawracającego bólu, który jest niezwykle uciążliwy.

Jak przebiega rehabilitacja kobiet w ciąży?

W rehabilitacji kobiet w ciąży wykorzystujemy naszą rozległą wiedzę i doświadczenie, aby dobrać indywidualne zabiegi. Wśród nich znajdują się m.in. ćwiczenia relaksacyjne, masaże zmniejszające bóle kręgosłupa, terapia dna miednicy, ćwiczenia kończyn dolnych i górnych oraz mobilizacja blizn po cesarskim cięciu. Dzielimy się wiedzą przydatną w profilaktyce, tak aby dolegliwości nie powracały, a Pacjentki mogły samodzielnie zastosować niektóre ćwiczenia. Fizjoterapeuta pomoże również dobrać aktywność fizyczną, która jest bezpieczna do wykonywania w trakcie ciąży.

Wykonujemy zabiegi fizjoterapeutyczne, które pomagają w zwalczaniu bólu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym i obrzęków kończyn dolnych. Wśród technik znajdują się elementy terapii manualnej bezpieczne zarówno dla mamy, jak i dziecka. Wykorzystywane przez nas techniki wspomagają prowadzenie usprawniania kobiet po porodzie naturalnym oraz po cięciu Cesarskim.

Komfort w trakcie wyjątkowego czasu, jakim jest ciąża, to niezwykle istotna sprawa. Jeżeli jesteś zainteresowana naszą ofertą rehabilitacji dla kobiet w ciąży, to zapraszamy do kontaktu.