Elementy osteopatii - Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski Fizjoterapia Piła Patryk Gołębiewski

Elementy osteopatii

Osteopatia to metoda terapii manualnej pozwalająca na wykrywanie, leczenie i zapobieganie problemom zdrowotnym. Opiera się na zasadzie, że dobra kondycja fizyczna i zdrowie ludzkie zależy od prawidłowego funkcjonowania kości, mięśni i stawów. Zdrowy organizm cechuje się tkankami posiadającymi zdolność do fizjologicznej ruchomości. Zaburzenie tej ruchomości powoduje dolegliwości bólowe i może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Metody osteopatii polegają na wykorzystaniu technik manualnych w celu przywrócenia tkankom naturalnej ruchomości, a w konsekwencji poprawie całościowej kondycji, zdrowia i samopoczucia Pacjenta.

Osteopatia cechuje się holistycznym podejściem do organizmu ludzkiego i akceptuje zależność pomiędzy ciałem, psychiką i umysłem. Ludzkie ciało jest całością zarówno w aspekcie strukturalnym, jak i funkcjonalnym. Osteopatia zakłada, że organizm ludzki ma zdolności do autoregulacji i przywracania homeostazy. W naszym gabinecie wykorzystujemy elementy osteopatii w technikach manualnych, aby skutecznie stawiać diagnozy i leczyć chorych. Te techniki obejmują poruszanie, rozciąganie i masowanie mięśni oraz stawów Pacjenta. Pozwala to na zwiększenie ruchomości stawów, łagodzenie napięcia i bólu mięśni, poprawę ukrwienia tkanek oraz pomaganie organizmowi w naturalnym procesie leczenia. Techniki osteopatii wykorzystywane są m.in. w terapii bólu dolnej części pleców, bólu barku i łokcia (łokieć golfisty/tenisisty), artretyzmu, problemów z miednicą, biodrami i nogami oraz rozmaitych urazów sportowych.